چه دیاگ مولتی برندی بخریم؟

چه دیاگ مولتی برندی بخریم؟

یکی از دغدغه های تعمیرکاران در هنگام خرید دیاگ مولتی برند این است که با این هزینه های گران، چه دستگاه دیاگی خریداری کنند که هم مقرون به صرفه باشد و هم قابلیت های خوب داشته باشد. تا به امروز دستگاه های دیاگ مولتی برند مختلفی در بازار ایران بوده اند، که بعضی دیگر حتی نامی از انها در بازار نیست و بعضی دیگر نیز از ابتدای ورود تا به امروز در بازار ما و همچنین بازار دنیا فعالیت میکنند.

دستگاه های دیاگ مولتی برندی که در ایران فعال هستند عبارتند از:

1- دیاگ مولتی برند لانچ LAUNCH

2- دستگاه دیاگ مالتی برند جی اسکن G-SCAN

3- دستگاه دیاگ کارمن CARMAN

4- دستگاه دیاگ تکزا TEXA

5- دستگاه دیاگ اوتل AUTEL

5- دستگاه های دیاگ تینک دیاگ و تینک کار

با توجه به بازار خودروی ایران و خودروهای وارداتی، مشاهده میشود که 95 درصد خودروهای وارداتی در ایران از کشور چین است. این را باید مدنظر داشت که اغلب خودروسازهای چینی از دیاگ لانچ به عنوان دستگاه دیاگ اصلی خود استفاده میکنند. دستگاه های کره ای مانند جی اسکن و کارمن اگرچه از لحاظ سخت افزاری دستگاه های قوی و خوبی هستند اما به لحاظ برنامه ای فقط در زمینه خودروهای هیوندا و کیا از لانچ کمی قوی تر هستند و در باقی موارد در مقابل برنامه های لانچ حرفی برای گفتن ندارند.

تفاوت دستگاه های دیاگ مولتی برند

دستگاه های دیاگ مولتی برند در سال های اخیر تقریبا به دو دسته کلی تقسیم میشوند. 

دسته اول دستگاه هایی هستند که برای عیب یابی و کار هایی مانند تعریف قطعات و پروگرامینگ های آفلاین استفاده میشوند. که از این قبیل دستگاه ها میتوان به دستگاه های دیاگ لانچ پر، پرولایت، ایزی دیاگ 3، ایزی دیاگ 4 و تینک دیاگ و تینک کار پرو اشاره کرد.

دسته دوم دستگاه هایی هستند که اساسا برای برنامه ریزی و کدینگ قطعات و بالاخص آنلاین طراحی شده اند. از این قبیل دستگاه ها میتوان به دستگاه دیاگ اوتل AUTEL و دیاگ لانچ X431 PADIII اشاره کرد. البته در همین جا اشاره میکنیم که در این قبیل دستگاه ها، دیاگ اوتل MAXYSIS PRO یکی از بهترین ها مخصوصا برای پروگرام های آنلاین بنز، بی ام و و پورشه است.

با توجه به توضیحات بالا پیشنهاد ما برای انتخاب یک دستگاه دیاگ مولتی برند، دیاگ لانچ میباشد. اما باز این سوال پیش می آید که کدام مدل دیاگ لانچ را بخریم.

چه دیاگ مولتی برندی بخریم

کدام دیاگ لانچ را خریداری کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا بدانیم دستگاه های دیاگ لانچ چند دسته هستند:

1- دستگاه های خانواده X431 که با تبلت و کانکتورهای جانبی ارائه می گردد.

2- دستگاه های سری PAD که برای پروگرامینگ و کدینگ آنلاین استفاده میشود.

3- سری دستگاه های ایزی دیاگ لانچ که شامل یک کانکتور OBDII و برنامه عیب یابی میشود.

تمامی دستگاه های لانچ دارای یک اینترفیس بلوتوثی هستند که از طریق اتصال بلوتوث به تبلت یا گوشی اندرویدی وصل میشوند. در مدل های X431 با نام های:

1- X431 PRO LITE

2- X431 PRO

3- X431 PRO 3

تفاوات آنها در سایز تبلت و تعداد برنامه های ارائه شده است. این دستگاه ها معمولا با گارانتی یکساله سخت افزار و دو ساله نرم افزار ارائه میشوند.

مدل های PAD را همانطور که در بالا اشاره کردیم پیشنهاد نمیکنیم. زیرا دستگاه دیاگ AUTEL بسیار قوی تر عمل میکند. اما در مدل های ایزی دیاگ حرف برای گفتن بسیار است.

اگر به دنبال خرید دستگاه دیاگ لانچ هستید و قاب کارگاهی تبلتی که بیشتر از یکسال استفاده ندارد (به دلیل حجم کم)، در خرید ایزی دیاگ شک نکنید.

مشاهده ویدیوی چه دیاگ مولتی برندی بخریم؟ در آپارات آرامیس کار

چه ایزی دیاگی بخریم؟

ایزی دیاگ ها دارای نسل های مختلفی هستند:

1- ایزی دیاگ 2

2- ایزی دیاگ 3

3- ایزی دیاگ 4 یا THINKDIAG تینک دیاگ

4- تینک کار پرو

5- تینک کار پرو 2

6- تینک دیاگ 2

اینها نسل های مختلف دستگاه های ایزی دیاگ هستند. در حال حاضر (سال 1402) دستگاه های ایزی دیاگ 4 و تینک دیاگ پرو و تینک دیاگ 2 جزو بهترین دستگاه های دیاگ لانچ هستند. این دستگاه ها دارای سرعت اتصال بسیار بالا و با سرعت پردازش خوب اطلاعات هستند.

چه برنامه برای ایزی دیاگ خریداری کنیم؟

برای ایزی دیاگ های لانچ دو برنامه خوب وجود دارد:

1- برنامه دیاگزون پرو نسخه دوم DIAGZONE PRO V2.00

2- برنامه پرو دیاگ PRODIAG

اساسا برنامه های دیگر جز این دو برنامه، برنامه های کرک و ناقصی هستند که به هیچ وجه خرید آنها را به شما پیشنهاد نمی کنیم. در بین دو برنامه اشاره شده، بهترین برنامه برنامه دیاگزون DIAGZONE هست، که دارای آپدیت های یکساله، دوساله، 3 ساله میباشد.

برای دریافت لیست قیمت و خرید دستگاه با شماره های 02166092700 - 09221237323 - 09127780225 تماس بگیرید.

برای ارتباط با واحد فروش در واتس آپ اینجا کلیک نمائید.

کانال تلگرام اینستاگرام آپارات یوتیوب


(3 votes)

create سواک طهماسیان today 02/08/19 visibility 282 بازدید

No comments yet
Sending please wait...